Så du ved nu, at dit logo skal have en iøjnefaldende farvepalet, der passer til dit brand, hvis du ønsker at få kontakt med din ideelle målgruppe. Og i andre artikler, vi har udgivet, har vi talt om hvad forskellige farver kommunikerer, når de bruges i logoer, og vi har vist dig forskellige måder at kombinere farver i dit logo på for at skabe engagerende visuelle elementer. Men der er mere i at...
Lige gamle krigsbannere er dit sportslogo et opråb til fans overalt, under og efter kampen. Sportslogoer skal påtage sig mere ansvar end forretningslogoer — de’er prydet på spiller custom jerseys, baner, scoreboards og masser og masser af merchandise. Med andre ord skal der mere end bare et vredt dyr til at lave et godt sportslogo (selv om det er en god start). Hvis du ønsker et...
En virksomheds visuelle identitet kan ødelægge, skabe eller hjælpe den til at flyve hele vejen til toppen. En virksomhed eller et brand’s logodesign er faktisk et af de vigtigste aspekter af deres visuelle identitet. Ikke alene adskiller det det ene mærke fra det andet, men det har også potentiale til at forbedre, hvordan virksomheden præsterer, påvirker kundernes valg, skaber loyalitet og opby...
Når du designer dit brand’s logo, er der tre store designvalg, du skal huske på: • Shape • Font • Color Form henviser til logoets overordnede form og de former, der anvendes i det, og skrifttype henviser til den skrifttype (eller de skrifttyper), du vælger. Begge disse designvalg kommunikerer dit brand’s personlighed. Farve arbejder lige ved siden af dem o...
Det er meget vigtigt at finde den rigtige farvekombination til dit logo. Den sætter stemningen for din branding og hjælper dig med at skille dig ud fra resten af konkurrenterne. Når du starter din virksomhed, og du begynder at tænke på, hvilket logo du vil designe. Det er en god idé at studere den designstil derude og også den type farvekombinationer, som lignende virksomheder bruger. En masse...
Når du leder efter den rigtige skrifttype til dit logo, kan det være overvældende at skulle vælge mellem så mange forskellige skrifttyper, som du står over for. Den hurtigste måde at reducere mængden og finde den perfekte skrifttype på er at gå ind i søgningen med en klar idé om, hvilken type skrifttype der passer bedst til dit brand. Valg af den rigtige skrifttype til dit logo ...
Lad os spille et spil. Sig eller råb ordet “Apple”, afhængigt af dit humør. Jo mere energi du har at uddrive, jo højere skal du være. Når ordet forlader din mund, skal du straks lukke øjnene i et par øjeblikke. Nu da du’er tilbage, har vi et spørgsmål: Er du mere tilbøjelig til at forestille dig frugten eller virksomheden, der redefinerede så mange aspekter af vores liv gennem te...
Fra Chef Boyardee til Whole Foods, alle i mad-, drikke- og dagligvareindustrien har brug for et logo. Uanset om det er en tegneserie-maskot til glæde for børn eller måske et ordspil om mad til glæde for voksne, kan logoer til mad og drikkevarer gøre et godt indtryk, forbedre kendskabet til mærket og endda gøre folk lidt sultne! Men selv hvis du er mere en “Little ...
Ud af de få historiske logodesigns i moderne tid er Starbucks med rette kommet til tops. Det internationale kaffemærke voksede fra en lille detailhandler til det, vi kender det i dag. Starbucks-logoet har haft sin egen fascinerende rejse, som er bestemt til stadig at udvikle sig og vokse. Vi dykker ned i historien og designet af de mange facetter af Starbucks-logoet, herunder det vi kender i dag. ...
Selv om vi har en tendens til at tænke højt om uddannelsesbranchen på grund af dens altruistiske mål, er skoler og uddannelsesvirksomheder ikke bleg for at påvirke deres omdømme med branding. Sandheden er, at uddannelsesbranding er lige så meget en akademisk tradition som sene natlige cram-sessioner. Når alt kommer til alt, har de fleste skoler allerede maskotter, slogans og genkendelige farveskemaer. Alt ...
Det’er ingen hemmelighed, at den skrifttype, du vælger, har indflydelse på, hvordan folk fortolker dit budskab. Når du crafting the perfect logo skal være ansigtet på dit brand, har den skrifttype (eller de skrifttyper!), du vælger til teksten i dit logo, stor betydning ... meget. En skrifttype, der føles generisk, vil give dig et kedeligt, forglemmeligt logo, og en skrifttype, der ikke passer til dit...
2020 er her, og vi forventer, at dette nye årti vil medføre ændringer i status quo for logodesign. Logodesign har historisk set været ret stabilt på grund af de fælles elementer i tidløse logoer, der fanger kundernes bevidsthed. Vi forventer dog, at 2020 bliver starten på nogle interessante drejninger i logodesignverdenen. Alle grafiske designere skal kende tendenserne for at kunne skabe friske og mo...