Specialfremstillede t-shirts med dit antastiske firmalogo er en fantastisk og effektiv måde at bringe kendskabet til dit brand til det næste niveau. Vi’har lavet en guide til at skitsere og hvorfor og hvordan for at få dig i gang med dit t-shirt print eventyr.
Branding af brugerdefinerede t-shirts
Der er meget få lejligheder, hvor folk ikke er i stand til at bære deres foretrukne komfortable t-shirts. T-shirts er en fast bestanddel af vores hverdagsgarderobe. Hvorfor ikke bruge denne hverdagstøj til at skabe opmærksomhed og let markedsføring af din virksomhed? Gennem brugerdefinerede t-shirt branding, you’re i stand til at opbygge en kundebase gennem denne tydelige eksponering. Uanset om det bare er en kunde, der går rundt, laver særlige skjorter til en netværksbegivenhed eller lav din egen merch, vil disse alle bringe interesse og ekstra indkomst din vej.
Events
Når kongresser og andre netværksarrangementer igen finder sted, er det en god måde at have tilpassede t-shirts til rådighed for nuværende og fremtidige kunder på at opbygge varige relationer og få dem til at gå derfra med souvenirs. Afhængigt af dit niveau af engagement kan nye t-shirt-designs være tilgængelige for hvert år’s begivenhed, hvilket gør dine brugerdefinerede skjorter samlerbare og forbedrede med hver begivenhed.
Teambuilding
Hvad’er en bedre måde at vise solidaritet og teamwork på end gennem matchende, tilpassede t-shirts med dit brand’s logo?
Merchandise
Planlægger du at lave et super æstetisk logo? Hvorfor ikke smide det på en t-shirt, som du kan tilføje til dine eksisterende produkter og tjenester?
Hvor skal man begynde, når man skal udskrive brugerdefinerede T-shirts?
Finaliser dit t-shirt-design ved at spørge hvad, hvem og hvorfor?
Det er vigtigt at vælge en stil, der passer til og komplimenterer din nuværende branding. Overvej din virksomhed’s vigtigste temaer, stilarter og persona. Hvis det er nyttigt for dig at skrive en liste eller brainstorme over disse aspekter, så tag dig tid til at gøre det. Mener du, at din virksomhed har en mere seriøs eller legende persona? Er din æstetik mere kantet og provokerende eller konservativ? Er de produkter eller tjenester, du tilbyder, mere luksuriøse eller fokuseret på overkommelige priser?
Dernæst skal du overveje din kundekreds. Hvem er dit brand helt præcist for? Hvordan ser dit marked ud? Hvilken slags t-shirts ville denne målgruppe bære?
Sidst, det er vigtigt at vide, hvorfor du designer t-shirts. Har du en kommende begivenhed? Ønsker du at tilføje flere produkter til din liste? Uanset hvad grunden er, er det vigtigt at tænke det igennem.
Designaspekter
Nu, hvor du’har taget fat på de større ideer og spørgsmål bag din motivation, er det’tid til at træffe valg med hensyn til farve, detaljer og materiale. Jo flere farver du vælger inden for dit t-shirtdesign, selv inden for det inkluderede logo, jo dyrere bliver det at producere dine skræddersyede skjorter. Dette gælder også for detaljer, uanset om det er for en illustration eller et slogan. For typografi er det bedst at holde læsbarheden øverst på din prioritet, så alle, der kigger på trøjen, kan læse dit firmanavn.
Materiale-mæssigt er der mange muligheder. Tri-blend t-shirts, som er en kombination af polyester, bomuld og rayon, er komfortable, holdbare og flatterende for mange kropstyper. Polyblends, som er en blanding af bomuld og polyester, er ligeledes holdbare og nemme at pleje. Hvis du ønsker et mere miljøbevidst valg, er T-shirts i 100 % bomuld den bedste løsning i forhold til produktionsprocessen for syntetiske stoffer. Er det vigtigt for dig at skabe unisex- eller kønsopdelte skjorter? Overvejer du at tilpasse halsudskæringen eller ændre ærmelængden? Hvad med at inkludere design på t-shirt-lommer?
Formatering af dit logo til t-shirts
Vi delte for nylig en artikel om vektorformater, som er ideelle til logo-formatering, når det kommer til brugerdefinerede t-shirt-designs. Det betyder, at filer som AI, PDF eller EPS er gode at gå til, når du sender dit design til trykkeriet. Med hensyn til logostørrelse og placering af dit design, foreslås det at bruge et 18” x 18” x 18” lærred til fysisk at placere dine designs på en skjorte. Undgå at printe på maven af skjorten samt store grafikker, da dette kan være uflatterende på visse kroppe, når du ønsker, at dit design skal passe til alle.
T-shirtprintprocessen
Når du har fundet et godt design til dit t-shirt-logo, er det tid til at forberede udskrivning. Overvej den mængde, du ønsker at bestille. Det er bedst at bestille færre af små størrelser, hvilket inkluderer ekstra små størrelser. Sammen med det, bør størrelser over ekstra-large også begrænses, selvom det er vigtigt at inkludere hver af disse i hver ordre for at have dem tilgængelige for kunderne. Typisk vil bestilling af en stor mængde t-shirts reducere omkostningerne pr. stk. Hvis du’er i stand til at gøre netop det og føler dig sikker på, at dette t-shirt-design vil forblive relevant for din virksomheds branding i et stykke tid, er det måske’en god idé at gøre det.
Din tidslinje og dit budget for trykning vil påvirke din beslutning om, hvilken trykmetode du skal vælge. Nogle er hurtigere at producere end andre, og intervallet for trykning varierer.
Skærmprintning
Plastisol er det standardblæk, der anvendes ved serigrafi, hvor blækket presses gennem en netstencil i lag. Dette skaber dit tilpassede design. Det trykte blæk tørrer tykkere end blæk, der’er digitalt påført, hvilket gør, at dit design virkelig skiller sig ud, især mod mørke stoffer.
Fordele: pålidelighed, overkommelige priser, ideel til store ordrer over 20
Ulemper: dyrt med nye farver eller designrevisioner
Vinylgrafik
Vinylgrafik er en form for opvarmet overførsel, hvor processen ligner vinylskiltfremstilling. Vektorgrafik er afgørende her, hvor omvendte eller spejlede versioner af designene sendes til en vinylskærer og påføres direkte på beklædningsgenstanden, hvorefter designet færdiggøres ved hjælp af en varmepresse.
Fordele: holdbar, strukturel, skiller sig visuelt ud
Ulemper: Komplicerede designs er dyre, ikke ideelt til store ordrer
Direct-to-garment / print on demand
Denne nyere mulighed for t-shirtprint anvender inkjetprintere, hvor dit design påføres direkte på stoffet i stedet for at bruge en mellemliggende papiroverførsel. Denne mulighed giver de fleste detaljer, de fleste farvemuligheder og er derfor den mest tilpassede.
Fordele: Meget tilpasset, mange detaljer, mange farver
Ulemper: Bedst til mindre ordrer eller prøver, ikke god til mørkere stoffer
Hyr en printer til at printe dine tilpassede T-shirts
1. Før du hyrer en printer, er der et par måder at finde ud af, om I gerne vil arbejde sammen.
2. Anmod om prøver af færdige skjorter, ikke kun af deres arbejde med brugerdefineret logodesign.
3. Sørg for, at din trykkeri tilbyder pre-press proofes, hvis du’planlægger at lave en større ordre.
4. Find ud af, om der er nogen skjulte gebyrer. Dette gælder især ved skærme, film eller Pantone-farvematching. Det’er vigtigt at forstå alle gebyrer, at være helt up front, før du foretager betalingen.
Drykomkostninger for brugerdefinerede T-shirts
En enkelt t-shirt koster som regel mellem 15 og 30 dollars. Ved at trykke i store mængder kan prisen pr. trøje falde til 5-10 USD. Som vi nævnte før, varierer priserne afhængigt af den trykteknik, du vælger, samt kvaliteten og mængden af de faktiske t-shirts, du trykker på, og detaljeringsgraden i dit design.
Hvorfor, hvem, hvordan og hvornår?
Så, for at slutte af med det hele: Begynd med store spørgsmål. Spørg, hvorfor du laver et t-shirtdesign, hvem er det til, og hvordan vil du gerne have det lavet? Tag de vigtige svar, som vil føre dig ind i færdiggørelsen af dit egentlige t-shirt logodesign. Endelig skal du tage dig af logistikken. Forbered dine filer til trykning, find den proces og/eller printer, der opfylder dine behov. Derfra har du’dine brugerdefinerede t-shirts klar til det, din virksomhed er klar til næste gang.
Logogenie’s logopakke i høj opløsning
I Logogenie’s gratis og premium software har brugerne adgang til en lang række effektive værktøjer, der hjælper dig med at skabe logodesigns. Vi har skitseret, hvordan du bruger disse funktioner her.
Når du’har færdiggjort dit design, kan du downloade vektorfiler af dit logodesign i en enkelt pakke. Dette omfatter flere filer i høj opløsning formateret til både print og web, herunder JPG-, PNG-, PDF- og SVG-filer. Det gør det utrolig nemt at komme videre med dit design, uanset om du fortsætter med at arbejde videre med designet sammen med en anden designer eller samarbejdspartner, deler det med dit publikum eller sender det til et trykkeri til reklamemateriale. Filen vil være klar til brug!