Begynd at designe dit logo

Vores trin for trin-guide til opbygning af et succesfuldt forretningswebsted for begyndere

Udgivet: 08/04/2021

Uanset din branche er det i dag et must at have et tiltalende og funktionelt website. Konkurrencen er trods alt hårdere end nogensinde før, bl.a. på grund af 2020-pandemien, der har tvunget os til at overføre vores liv til internettet. Virksomhedsejere i dag er nødt til at løfte deres spil og investere flere kræfter i at opbygge deres online tilstedeværelse, herunder ved hjælp af messaging apps til erhvervslivet, såsom WhatsApp for Business.

Glukkeligvis har det aldrig været nemmere at gøre det. De mange værktøjer og vejledninger, der er tilgængelige i dag, har forenklet processen. Alle virksomhedsejere, selv dem uden erfaring med kodning, har nu mulighed for at skabe deres eget professionelle online rum. 

Skabelsen af et websted begynder uundgåeligt med et hostingabonnement og et domænenavn. Når du'har sørget for det, skal du'organisere og stilisere dit websted og sørge for, at det fungerer upåklageligt undervejs. Endelig skal du, hvis du ønsker at tiltrække kunder, også berige den med værdifuldt og relevant indhold samt promovere den og opbygge dens placering. Du ønsker at oprette en god e-handelssektion hvis du'ønsker at sælge varer online og et godt regnskabssystem.


Valg af et domænenavn til dit websted

 

Design af skønhedslogo


Dit domænenavn er fundamentet for din online virksomhed. Det'er også en af de første ting, som dine besøgende vil se på, så vælg det med omtanke. Domænenavnet bør ideelt set være dit firmanavn, men det'er ikke altid muligt. Tjek tilgængeligheden af dine potentielle navne og variationer for at sikre, at de er helt unikke.

Topdomænet (TLD) er suffixet efter domænenavnet. Hvis dit firmanavn ikke er tilgængeligt som et .com-domæne, kan du overveje andre, mere specifikke udvidelser. Du kan f.eks. bruge lokaliserede TLD'er (.nyc, .io, .ru, .de osv.) eller andre (.co, .law, .store, .agency osv.).

Hvilket du end vælger, skal du sørge for, at dit domænenavn er kort, enkelt, fængende og mindeværdigt. Undgå også at bruge tal og specialtegn (f.eks. bindestreger).


Tilmeld dig til webhosting 

 

Design af skønhedslogo


Webhosting leverer den server, der gemmer data fra dit websted, så internetbrugere over hele verden kan se det. Da den hostingudbyder og det abonnement, du vælger, kan påvirke dit websted's responsivitet og brugeroplevelse, skal du sørge for at lave din research, før du foretager et køb.

Mens delt hosting kan være et godt udgangspunkt for små virksomheder, bør større virksomheder (med over 1.000 besøgende om dagen) overveje en dedikeret server eller en VPS. Selv om denne løsning er dyrere, vil den sikre, at dit websted fungerer optimalt, selv i spidsbelastningstimer. 

I den seneste tid har flere og flere mennesker draget fordel af Europas spektakulære internetinfrastruktur — høje hastigheder og fristende lave priser. For at finde den bedst egnede løsning til dit websted skal du sørge for at læse op på anmeldelser af de bedste hostingfirmaer i Europa.


Design dit websted

 

Design af skønhedslogo


Når du opretter dit websted, skal du huske på, at det skal have en klar struktur. Selv om enkelhed altid er velkommen, bør dit websted indeholde flere sider, der hver især har deres eget formål og er til praktisk brug for de besøgende, den bedste måde at opnå dette på er at oprette et visuelt sitemap, så du ikke farer vild undervejs. Tænk over, hvad dine kunder måske leder efter, og prøv at give disse oplysninger. 

Så ud over hjemmesiden vil du måske ønske, at dit websted indeholder sektioner som Om os, Kontakt, FAQ osv. Derudover vil tilføjelse af landingssider og CTA'er helt sikkert forbedre dine konverteringsrater. 

En af de mest almindelige fejl, som virksomhedsejere begår, er at proppe flere tjenester og links ind på én landingsside. For mange muligheder kan forvirre og overvælde den besøgende, hvilket får dig til at miste et potentielt lead. Derfor bør hver tjeneste, du tilbyder, have sin egen landingsside. Og hvis din virksomhed opererer på mere end ét sted, bør du overveje at lave en landing page for hver af dem. 

I betragtning af at omkring halvdelen af al webtrafik kommer fra smartphones, skal dit websted også have en lige så attraktiv og responsiv mobilversion. For at skabe ekstra visuel interesse kan du vedhæfte et par originale fotos og videoer og optimere dem for at sikre, at dit websted forbliver hurtigt. 

Såsom vi taler om indlæsningshastighed, er der mange faktorer, der kan påvirke den, hvoraf den vigtigste normalt er din hosting. Vær derfor forsigtig, når du vælger en hostingplan og et hostingfirma, og vælg helst en europæisk udbyder. 


Hjemmeside


De besøgende' første indtryk vil afhænge af kvaliteten af din hjemmeside. Da det er det første, som den besøgende møder, skal hjemmesiden fange deres interesse og kort og præcist forklare, hvad virksomheden laver, og hvordan de kan drage fordel af oplysningerne på hjemmesiden.

Du må ikke overkomplicere hjemmesiden og proppe alle detaljer om virksomheden ind der (det har du andre sider til). Hold den i stedet kort og enkel, og afslut med en solid CTA.


Landing Page


Nogle gange er det en meget smartere idé at sende en potentiel lead til en landingsside i stedet for hjemmesiden. Ligesom hjemmesiden er landingssiden også en god måde for dig at præsentere din virksomhed på, blot med færre ord og ved hjælp af mere specifikke CTA'er. 

Selvfølgelig skal landingssiderne stadig være sammenhængende med dit website's design, som allerede bør være testet på forhånd. Ikke alle stilarter vil appellere til dit publikum, så det'er vigtigt at afprøve forskellige muligheder konstant for at finde frem til den mest succesfulde. Indarbejd desuden multimedier, dvs. billeder, videoer, grafik på din landingsside for at fange den besøgende's opmærksomhed. 


Blog


Ligesom resten af dit websted skal din blogsektion være let at navigere i, men også visuelt tiltalende. Brug forskellige medier i dine blogindlæg for at få din pointe frem, og sørg for, at det er optimeret for maksimal indlæsningshastighed på siden. 

Selvom at se godt ud, skal din blog også indeholde værdifulde, præcise og relevante oplysninger, som læserne rent faktisk har brug for og har lyst til at læse. Du kan f.eks. skrive detaljerede how-to guides, instruktionsvideoer og nyttige tips i forbindelse med dine tjenester. Sørg for at offentliggøre evergreen-indhold og opdater alt eksisterende indhold, der føles gammelt eller kedeligt.


Skab et brand og hold dig til det

 

Design af skønhedslogo


Når du først har valgt et design, som du mener repræsenterer din virksomhed bedst, bør du holde dig konsekvent til det i alle marketingaspekter. 

Her er nogle af fordelene ved konsekvent branding:

Hjælper dig med at få dit brandbudskab igennem
Bidrager til troværdigheden og autenticiteten af dit brand
Giver dine kunder en følelse af fortrolighed og indbyder dem til at stole på dit brand
Opmuntrer til brandloyalitet

Har du en stil, dvs. unik logo og farveskema, der er forbundet med dit brandnavn, kan gøre det mere salgbart. Vær ikke bange for at bruge dem ved enhver lejlighed — i annoncer, indlæg på sociale medier, offline markedsføring, medarbejderuniformer, merchandise osv. Hvis du har brug for hjælp til branding eller til at skabe et mindeværdigt logo, anbefaler vi at bruge et værktøj som LogoGenie.

Kunderne bruger typisk flere kanaler til at interagere med din virksomhed og foretage køb. Sørg derfor for, at din branding forbliver den samme i alle kanaler og platforme. 

Dertil kommer, at du skal deltage i events og samarbejde med brands, der deler de samme værdier og mission som dit brand. Det vil styrke det endnu mere. 


Gennemfør on-page SEO

Beauty logo design


For at forbedre sin placering på søgemaskinernes resultatsider (SERP) og dermed sin synlighed bør du optimere dit websted. Her er nogle almindelige SEO-metoder, som du kan prøve:


Title Tags


Find på en passende titel på 70 tegn eller mindre for hver webside, så brugerne ved, hvad den handler om, når de gennemser søgesiderne. Sørg for at inkludere navnet på virksomheden/brandet samt specifikke nøgleord til indholdet på siden.


Meta beskrivelse


Metabeskrivelsen er placeret under titletagget. Ligesom titlen skal den give brugerne en idé om, hvad de vil møde på din side, blot med flere ord (op til 150 tegn). Da den også vises i SERPs, bør metabeskrivelsen også indeholde det vigtigste søgeord.


Interne links


Selv om backlinks er vigtige for at opbygge din autoritet hos søgemaskinerne, kan interne links hjælpe dem med at få et bedre billede af indholdet på dit websted. Sørg derfor for at tilføje passende links til andre nyttige sider på dit websted.


Header Tags


Opdel dit indhold i afsnit ved hjælp af header-tags (). På den måde hjælper du ikke kun søgemaskinerne med at analysere indholdet lettere, men gør det også meget mere letfordøjeligt for læseren.


Billednavn og ALT-tekst


Når du tilføjer billeder til dit websted, skal du sørge for at give dem et passende navn og et ALT-tag. Glem ikke at indarbejde nøgleordet for at gøre det nemmere at identificere det og opnå en højere placering i søgeresultaterne for billeder. 


Fed tekst


Fed skrift kan fremhæve vigtige ord og sætninger i dit indhold for at fremhæve og henlede læserens opmærksomhed på dem. Det vil også hjælpe søgemaskinerne med at afgøre, hvad der er vigtigt. Pas dog på ikke at gå for vidt og overforbruge nøgleord, da det kan virke afskrækkende på nogle læsere. 


Udvid til sociale medier

 

Design af skønhedslogo


Som du måske ved, er alle og deres mor på de sociale medier i dag, og typisk bruger de flere platforme på samme tid. For at øge din synlighed på internettet skal du nå ud til dit publikum og komme i kontakt med dem via forskellige kanaler. Derudover skal du på dit websted lægge indhold ud, der kan deles, som dine kunder kan tale om og promovere på deres profiler. 

Det er dog ikke alle sociale medieplatforme, der har det samme format. Twitter er perfekt til deling af links og korte meddelelser. På den anden side er Pinterest og Instagram rettet mod visuelle udtryk. Sørg for at få mest muligt ud af hver enkelt platform og tilpas dit indhold derefter. 


Som konklusion


Det er ikke nok at oprette dit websted og håbe, at det bevarer sin høje placering for evigt. Du skal også gøre en indsats for at vedligeholde den. Udover at sikre, at det fungerer problemfrit til enhver tid, bør du opdatere dit website's indhold. Post nye produkter, tilbud og virksomhedsnyheder regelmæssigt for at give dine besøgende en grund til at komme tilbage. Desuden bør dit websted altid indeholde aktuelle og relevante oplysninger.

Finalt skal du huske på, at SEO ikke vil øge trafikken på dit virksomhedswebsted fra den ene dag til den anden. Det er en proces, der tager en hel del tid. For at se faktiske resultater skal du forblive tålmodig og konsekvent og løbende gøre en indsats for at forbedre dit website, indhold og online tilstedeværelse generelt. 
 

Design selv et logo med Logogenie

Logogenie's logo maker


Hvis du ikke’har ekstra penge i dit budget til et logo, skal du ikke fortvivle. Mens du tidligere måske havde begrænsede muligheder, har teknologien i dag udviklet sig, så stort set alle kan designe deres eget logo ved hjælp af et online logodesignværktøj som logogenie. 

I vores digitale tidsalder handler designprogrammer mindre om dine hænders tekniske færdigheder og mere om dine kreative idéer. Du behøver’ikke at beherske dine penselstrøg eller blyantskygger — du behøver’ikke engang have faste hænder. Med digitale logoværktøjer er alt, hvad du behøver, en idé.

Logogenie og andre online designværktøjer bruger skabeloner til at gøre design hurtigt og nemt, selv for nybegyndere. Først vælger du din branche fra dropdown-menuen. 

 

Vi har kategoriseret vores skabeloner efter behov og krav i de vigtigste brancher, så det er det første skridt at finde din egen. Vores algoritme vil derefter generere de bedste valg for din branche. 

 

Du skal blot vælge den, du kan lide, og begynde at redigere den. Du kan tilpasse hver enkelt skabelon, som du vil, og tilpasse dine valg til: 

 

Hovedbilleder
Virksomhedens navn og slogan
Skrifttype og typografi
Farveskemaer
Tekst- og billedstørrelser
Placering af tekst og billeder
Tilføjelse af nye ikoner
Lagdeling (at sætte nogle billeder bag eller foran andre)

 

Du kan vælge fra vores interne bibliotek med over 200 ikoner. Et hurtigt blik viser, at der er masser af de intellektuelle billeder, som vi nævnte ovenfor, herunder træer med regnbueblade, skjoldkamme, bøger, studenterhuer og meget mere. 

 

Hvis du ønsker at bruge mere avancerede teknikker, har vi skrevet en hurtig begynderguide til Logogenie. Den forklarer alle nuancerne i Logogenie-grænsefladen, herunder hvordan du redigerer individuelle aspekter af grundbilledet, ændrer visse farver, men ikke andre, og hvordan du perfektionerer din typografi. 

Hvis du bruger en DIY-logoskaber som Logogenie, kan du skabe et logo på professionelt niveau på få minutter. Når du’er færdig, kan du købe alle tilladelser og kommercielle licenser for $24,90, hvilket giver dig dit logo for evigt. 

Mens skabelon-stilen til design fungerer godt for nybegyndere, vil du få bedre resultater, hvis du lærer nogle grundlæggende principper for grafisk design på forhånd. Læs vores blog for at få særlige designtips direkte fra ekspertdesignere. 
 

Start design af dit logo

 

 

Se vores andre artikler

5 effektive markedsføringsstrategier for din byggevirksomhed

5 effektive markedsføringsstrategier for din byggevirksomhed

En smart markedsføringsstrategi er afgørende, selv for en byggevirksomhed. En markedsføringsstrategi hjælper dig ikke kun med at få kunder, den kan også løse mange af dine forretningsproblemer.   En vellykket markedsføringsstrategi giver dig mulighed for at få klarhed over dit mål; det vil gøre det muligt for teamet at fokusere på dette mål og gøre koordineringen lettere. Desuden vil det hjæ...

Læs mere
Hvad er et responsivt logo, og hvorfor er det vigtigt for din virksomhed?

Hvad er et responsivt logo, og hvorfor er det vigtigt for din virksomhed?

Det er uomtvisteligt. Størrelsen af vores skærme bliver mindre, og mobile enheder er hurtigt ved at overtage det globale marked. Den udbredte brug af smartphones og tablets har skabt nye værdifulde kanaler for markedsføring. Men det er tydeligere end nogensinde før, at en one size fits all-tilgang til design af mobile logoer ikke længere vil være tilstrækkeligt i det digitale reklameområde. Responsive log...

Læs mere
Sådan bruger du Photoshop til at redigere dit vektorlogo på få minutter!

Sådan bruger du Photoshop til at redigere dit vektorlogo på få minutter!

Når du’arbejder med grafik, vil du’højst sandsynligt finde dig selv arbejde i Photoshop på et tidspunkt. Adobe Photoshop er måske det mest kendte og populære grafiske designprogram i verden, og som sådan har det været førende i branchen i årtier. Det betyder ikke, at det er let at lære at bruge. Eller at det er intuitivt at bruge det. Mange designere oplever at løbe ind i problemer, når de...

Læs mere
Sådan indsætter du dit logo i Microsoft Word: Fra brevhoveder til kalendere

Sådan indsætter du dit logo i Microsoft Word: Fra brevhoveder til kalendere

  Hvad er meningen med at have et godt logo, hvis man aldrig bruger det? Det er én ting at indsætte dit logo på dit websted, sociale medier og reklamer, men når man tænker på, hvor meget forretning der foregår med Microsoft Word-dokumenter, hvorfor så ikke også der? Hvordan indsætter du dit logo i Microsoft Word?  I denne guide forklarer vi, hvordan du indsætter dit logo i MS word, trin for tr...

Læs mere

Generer et AI-genereret logo nu

Du skal indtaste dit firmanavn
x