Jo flere steder folk ser dit brand, jo mere sandsynligt er det, at de vil huske dig. Og jo mere sandsynligt det er, at de husker dig, jo mere sandsynligt er det, at de vil fortsætte med at interagere med dit brand og købe dine tjenester. Kort sagt er brand synlighed positivt forbundet med brand engagement og salg.
Det’er derfor, du lægger så mange kræfter i at designe det perfekte logo, ikke sandt? Og i at skabe et website og sociale medieprofiler, der passer til dit brand? Det er steder, hvor folk ser dit brand, men det er ikke de eneste steder, hvor folk ser dit brand. Hver gang en kunde modtager en faktura fra dig, er det en mulighed for at vise dem dit brand med en brugerdefineret faktura-skabelon. Hvis du sælger eller sender håndgribelige varer, er de kasser, tasker og endda den indvendige emballage, du bruger, et glimrende sted at indarbejde yderligere branding i transaktionen. Og hvert dokument, brev eller anden trykt kommunikation, du sender, kan opnå det samme mål—klar branding—når du sender det på et ark papir med et brugerdefineret brevhoved med branding.
Selv om det til tider kan føles som om vi’lever i en fuldstændig digital verden, er papirkommunikation’ikke død. det’er ligesom når du tager noter. Nogle mennesker foretrækker at bruge online metoder. Andre bruger stadig den gode måde med en skræddersyet notesblok med dit firmalogo, som du rent faktisk kan se og føle. Selv om tiderne ændrer sig, er det’højst usandsynligt, at der aldrig vil være behov for printkommunikation i en eller anden form. Så hvis du ønsker at bygge dit unikke brand ind i hvert eneste brev, du sender, så gør det med et brugerdefineret brevpapir.
At tilføje brugerdefinerede brevhoveder til din brandidentitet er en enkel og billig måde at opbygge dit brand på. Med Logogenie kan du designe et brevhoved med den samme enkle klik-og-slip-grænseflade, som du brugte til at oprette dit logo. Vi’har masser af skrifttyper og billeder at vælge imellem, så den eneste grænse for din brevhovedskabelon er din fantasi. Og her er det bedste: Når du først har designet det, er du færdig! Vi tager os af trykning og levering, så du behøver ikke selv at bekymre dig om at finde det rigtige trykkeri og håndtere logistikken. For det er det, vi handler om: at håndtere alle de tekniske ting, så du kan fokusere på designet.
Hvad er et brevhoved?
Du ved sikkert allerede, hvad et brevhoved er, men hvis du ikke er 100 % sikker, så er det her: Et brevhoved er overskriften øverst på et ark papir, som indeholder oplysninger om afsenderen, f.eks. navn, adresse og telefonnummer. Tænk på det som overskriften eller sidefoden på en webside: det er en bogstøtte, der gør det helt klart, hvem der har skrevet og sendt dokumentet.
Et brevhoved gør dog mere end at opregne kontaktoplysninger. Det kommunikerer afsenderen’s brand ved at fremvise deres brandfarver, deres logo og eventuelle yderligere designs, der viser, hvem de er, og hvad de’handler om.
Fordi vi læser dokumenter fra top til bund og fra venstre til højre, er brevhovedet ofte det første, vi ser, når vi læser et brev eller et andet stykke trykt kommunikation. Brevhovedet forbereder os på det kommende indhold ved at lave en hurtig introduktion.
Valg af brevhoveddesign
At skabe personlige brevhoveder er faktisk ret ens med at skabe personlige logoer. I begge tilfælde er det første, du skal gøre, at definere dit brand klart og tydeligt. Definer det ved at svare på spørgsmål som:
Hvem er du?
Hvilken slags produkt eller tjenesteydelse tilbyder du?
Hvor passer du ind i dit marked, prismæssigt?
Hvem er din målgruppe?
Hvad adskiller dig fra dine konkurrenter?
Når du har svar på disse spørgsmål, har du en grundlæggende brand persona. Det næste skridt i udformningen af din brevskabelon (og dit logo, og dit hjemmesidedesign og endda de uniformer, dine medarbejdere bærer) er at finde ud af, hvordan du visuelt kommunikerer denne persona gennem designvalg som din farvepalet, skrifttypevalg og former i dit logo og branding. Vi’har dækket disse emner i dybden før, så hvis du’ikke er bekendt med dem, så tag dig lidt tid til at lære mere om visuel branding nu.
Hvis du’allerede har designet et brugerdefineret logo og/eller andre brandaktiver, har du’allerede en visuel identitet at arbejde med i din brugerdefinerede brevskabelon. Tag udgangspunkt i disse farver, skrifttyper og designernes overordnede udseende og følelse for at udvikle et brevhoved, der ser hjemmevant ud ved siden af dine andre brandaktiver.
Men du kan måske ikke direkte tage dit logo eller et andet aspekt af dit design og kopiere det perfekt på papiret. Hvorfor? Fordi hvis dit logo og/eller andre brand assets er skabt til at blive set på skærme, kan de måske ikke uden videre oversættes til papir. Der er et par grunde til, at dette kan ske:
Logodesignet er for indviklet til stadig at fungere, når du skalerer det ned
Med et brevhoved har du for det meste at gøre med papir i standardstørrelse (A4). Så et stort, indviklet logo, der ser fantastisk ud i overskriften på dit websted eller fylder en stor, fremtrædende plads på din salgsside, fungerer måske ikke i trykt form.
Heldigvis er der en løsning på det. Du kan oprette en forenklet version af logoet, der er beregnet specielt til tryk. Mange brands har flere versioner af deres logoer, som hver især er beregnet til en bestemt form for kommunikation. Tag et kig på et par eksempler:
Når du’designer et brugerdefineret brevhoved, skal du huske formen på det papir, som det skal trykkes på. Det er standardformen for brevhovedet (og hey, hvis dit brand er kendt for at bryde reglerne og tænke ud af boksen, behøver det ikke’at være det! Måske har du i stedet en brugerdefineret sidebar eller sidefod!)
Så tænk udvikle dit design med papirets form i tankerne. Du’designer til et relativt lille, ikke-reagerende rektangel.
Dine farver i brevpapiret er forkerte
Du skal også huske, at farverne produceres anderledes til print end til digital brug. Printdesigns bruger en farveproces kaldet CMYK, mens digitale designs bruger en proces kaldet RGB. Selv om du typisk kan genskabe de fleste farver, når du går fra RGB til CMYK, kan du se nogle subtile forskelle i dem, og på grund af dette kan du måske justere dit billedmateriale for at optimere det til tryk. Det kan betyde, at du kan vælge en monokrom eller duokrom version af dit logo til trykning og reservere din fuldfarveversion til digital brug.
Hvad gør brugerdefinerede brevhoveder for mærker?
Specialfremstillede brevhoveder tilføjer et ekstra lag af polish til et brand’s printkommunikation. Uanset om det drejer sig om fakturaer, generel kommunikation, pressemeddelelser eller blot interne meddelelser, så kommunikerer et brugerdefineret brevhoved “dette er et officielt stykke post fra XYZ-firma.”
Tænk på forskellen mellem at få en generisk faktura og en faktura, som afsenderen har taget sig tid til at mærke med en brugerdefineret skabelon. Den generiske føles meget mindre professionel, ikke sandt? Det er den slags ting, du ville forvente fra en lille nystartet virksomhed eller en Etsy-butik, der er en enkelt persons hobby, snarere end en fuldt fungerende virksomhed. Jeg mange virksomheder går også så vidt som til at skabe brugerdefinerede notesblokke, brugerdefinerede kuglepenne, kuverter og meget mere.
Der’er intet galt med at sende beskeder uden brugerdefinerede brevhoveder—nogle gange er det’din eneste mulighed, især når du’er lige begyndt og har et meget lille budget. Men i modsætning til f.eks. et brugerdefineret websted er et brugerdefineret brevhoved et forholdsvis billigt brand-aktiv at investere i tidligt. Og fordi det er så billigt, kan du hurtigt og nemt få et stort udbytte af din investering: design et brugerdefineret brevpapir, få 500 ark trykt, og bam! Du har øjeblikkeligt løftet din kommunikation til det næste niveau.
Oprettelse af en skabelon til brugerdefineret brevhoved
Hos Logogenie tilbyder vi brugerdefineret brevhoveddesign, der er formateret til at passe til A4-sider. Et A4-ark papir måler 210 x 297 millimeter eller 8 ¼ x 11 ¾ tommer.
Hvor du går i gang med at designe din brevskabelon, skal du tage et kig på andre brandede brevskabeloner. Du har måske endda breve fra mærker som din bank eller andre lokale virksomheder i din postkasse. Undersøg dem, noter dig, hvad der fungerer godt i dem, og vær opmærksom på, hvordan de arbejdede med begrænsningen i papirstørrelsen for at skabe effektive brevpapirhoveder.
Mens du studerer dem, kan du køre fingrene hen over dem. Et vigtigt område, hvor print har en fordel i forhold til digitalt papir, er, at det er taktielt. Nogle brands bruger dette til at give deres brevpapir et ekstra lag dybde og skabe designs, der hæver sig lidt over siderne.
Uanset hvilken designstil du vælger til din brevskabelon, skal du holde den enkel nok til, at den ikke overskygger de budskaber, du sender med dine breve. Husk, at brevhovedet er der for at forbedre dokumentet, ikke for at overtage spotlightet og få modtagerne til at gå glip af dit budskab.