Lad os sige, at du kører gennem en ensom gade om aftenen, og du føler, at din mave har brug for en hurtig bid mad. Du bemærker et lys i det fjerne og begynder at køre hen imod det for at indse, at det kommer fra den umiskendelige ‘M’ der lyser som et lysende fyrtårn, der skal redde dig fra sultfølelsen. Dit hjerte springer af glæde ved udsigten til en Big Mac med pommes frites.
Så vigtige er logoer. Det ikoniske McDonald’s-logo eller det svært at overse Nike-logo udstråler tillid, brandværdi og kundetilfredshed, alt sammen på én gang. En af de mest tiltalende former for at skabe, opnå og øge brandets anerkendelse og værdi er design af et logo.
Start design af dit logo
Hvad gør et logo så afgørende for din lille virksomhed?
En session med en af de førende marketingfolk fra kraftcentre som Pepsi eller Puma vil fortælle dig, hvor meget de føler behovet for at have et logo, der skiller sig ud fra resten – selv på det stadie af succes, de befinder sig i. Så hvis du ejer en lille virksomhed, bliver sagen endnu mere alvorlig.
Hvis du ønsker at nå succesens højder og blive den næste Shell eller Louis Vuitton, så skal du vide alt om vigtigheden af et godt logo for små virksomheder for at gøre det stort. Her er nogle af grundene til, at du har brug for et logo for at ramme den rigtige tone hos dine forbrugere.
Skal vise din kreativitet
Et godt logo sikrer, at dine kunder forstår, at du har kreativitet som en af de vigtigste færdigheder i din kasse. Og folk kan generelt godt lide at knytte sig til mærker, der er kreative, for det øger sandsynligheden for, at de finder unikke og passende løsninger på deres problemer.
Bygger en tydelig brandidentitet
Fra officiel kommunikation til markedsføring af dit brand, vil dit logo være synligt overalt. Sørg for, at det er det billede af dit brand, som du ønsker at vise hele verden.
Rykkerskrivelse af hjælpemidler
Fra dine produkter til salgsfremmende indhold, kan du kun nå ud til dine forbrugere, hvis du skaber et konsekvent mønster af brand recall ved hjælp af dit logo som Millennium Watches. Vi vil ikke glemme de ikoniske fire sammenkædede ringe for Audi eller Nike swoosh let, vil vi? Sådan er logos magt i forbindelse med brand recall.
Skabelse af brandets troværdighed
Logoer er også med til at videreføre arven fra dit brand. Et logo kan være et kvalitetsmærke, når det gælder din virksomhed, så sørg for, at du ligger kvalitativt højt, når du leverer tjenester eller produkter til dine kunder.
4 tips til at designe et logo, der tager din lille virksomhed til nye højder
Hvis du er en lille virksomhedsejer, der ønsker at gøre det stort inden for dit område, kan logoer hjælpe dig langt hen ad vejen med at opnå det. Her er 4 måder, hvorpå du kan få din lille virksomhed til at stige i vejret ved at designe et fremragende logo, der passer til din virksomhed.
1. Tag udgangspunkt i klassikerne
Globale mærker som Adidas, Shell og Microsoft har alle gjort sig bemærket i forbrugernes bevidsthed takket være deres uforlignelige logoer. Ikoniske logoer, der bliver hængende i hukommelsen længe efter, at du har set dem, er med til at skabe bedre genkendelse og genkendelighed af mærket. Det øger igen salget som aldrig før. Ved at studere populære logoer og de teknikker, der bruges til at skabe dem, kan du således skabe grundlaget for at designe logoet til din lille virksomhed.
2. Undersøg farve- og designskemaer
Farver og designskemaer udgør hjertet og sjælen i logoet for din virksomhed. Hvis du er en detailkæde for fødevarer, skal du gå efter farver som rød og gul, der beviseligt påvirker sulthormonerne i dine forbrugeres hjerner. En betryggende blå farve til medicinske tjenester og grønt til økologiske virksomheder er også meget velegnet. Sørg for, at du kender dine farver og designskemaer fra starten, før du begynder at designe dit logo.
3. Det er altid mere effektivt at være enkel
Enkelhed er buzzwordet, når det kommer til logodesignområdet. Tag for eksempel logoet for Top Homework Helper, en førende lektiehjælpstjeneste. Med en enkel skrifttype, der staver navnet, og placeringen af en blyant på logoet formidler budskabet ret højt og tydeligt. Undgå komplicerede og svært læselige skrifttyper til dit logo. Hold det enkelt, og du vil opnå mere, end du kunne med et for detaljeret design.
4. Tilføj et strejf af aktivitet
Ved at tilføje aktivitetselementer til dit logo skaber du en visuel appel på et helt andet niveau. Swoosh'en for Nike eller fuglen for Twitter bærer elementer af aktivitet, der får dem til at se ret dynamiske ud. Logoer med aktivitetselementer formidler de positive aspekter af dit brand og hjælper dig med at optjene de eftertragtede point hos dine kunder.
Lige fra valg af skrifttype til valg af logotype er det en vanskelig opgave at designe et logo til din virksomhed. Mens masser af virksomheder, der designer logoer, gerne vil give dig en hånd med opgaven, kan du bruge de tips, vi har delt, til at prøve dig selv. Alternativt kan du samle et designteam og informere dem om, hvad du har brug for, og de vil bringe dine idéer til live som aldrig før. Uanset hvilken vej du vælger at gå, så sørg for at huske på tipsene i dette indlæg, så kan du endelig tage din lille virksomhed op i den store liga. Et mindeværdigt og engagerende logo er en god start, så fortsæt det gode arbejde!
Start design af dit logo