Det er ikke nogen nem opgave at designe et logo. Dit logo er en visuel repræsentation af din virksomhed. Ligesom at få dit logo designet af en professionel, skal du tage hensyn til nogle få vigtige aspekter, før du går i gang. Du skal på en måde orientere dig selv om, hvordan du skal gribe det an. Her er fem vigtige ting, som du skal huske på, før du begynder at designe dit logo.
Dit målmarked
Du skal vide, hvem dine målgrupper er, og hvordan det vil påvirke dit logo’s stil. Er det mænd eller kvinder, du henvender dig til? Er der en bestemt branche, du går efter? Hvilke aldersdemografiske grupper har du i tankerne? Forskellige designteknikker fungerer til forskellige typer produkter, målgrupper og brancher. Detaljer om din målgruppes livsstil, fremstillingsprocessen og de anvendte materialer kan også være relevante. Disse detaljer vil have en betydelig indvirkning på dit logodesign og bør overvejes nøje.
Start med at designe dit logo
Informationer om din virksomhed
Dine brandværdier vil spille en stor rolle for æstetikken i dit logodesign.
Din briefing bør indeholde oplysninger om, hvor du mener, at dit brand passer ind på flere forskellige områder. Beskriv, hvor dit brand befinder sig på spektret moden/ungdomsspektret, det legende/sofistikerede spektrum, det økonomiske/luksuriøse spektrum og det bogstavelige/abstrakte spektrum. Skriv nogle detaljer ned om dit firmanavn, især hvordan du ønsker det præsenteret,” Ønsker du det præsenteret i én linje eller flere? Skal det trykkes med store eller små bogstaver? Beslut dig for, om du vil have dit slogan integreret i dit logo. Du kan også designe et logo, hvor sloganet kan fjernes på et senere tidspunkt. Denne senere mulighed vil kræve flere designfiler og kan øge omkostningerne, så husk det.
Vælg dine farver
Det kan virke som en lille detalje, men farverne har magt til at få et logo til at skille sig ud og tiltrække øjnene. Hvis du har specifikke farver i tankerne til dit logo, skal du medtage dem i din logodesignbeskrivelse. Hvis du ikke har det, er det også helt i orden, du kan finde en række farveskemaer på siden. Af denne grund er det godt at få nogle farver foreslået, men vær også åben over for de farver, der præsenteres. Når du vælger dine farver, så husk at det’er bedst at matche dem med et farveskema, som du allerede bruger på din virksomheds hjemmeside.
Determiner tidsramme og budget
Det kan tage noget tid at eksperimentere og udforske din vej til et godt design. Hvis du giver dig lidt ekstra tid, øger du chancerne for at få det perfekte logo til din lille virksomhed. Giv dig selv en tidsramme, der giver mulighed for revisioner for at opnå de bedste resultater. Ingen kan lide at tale om penge, men som ejer af en lille virksomhed er du højst sandsynligt meget fastlåst på dit budget, så det’er nødvendigt. Sørg for, at du vælger de rigtige muligheder for dit logo. Du bør altid vælge en mulighed i vektorformat, da du vil få brug for dette format til trykning. Muligheden for sociale netværk er også meget interessant, da du højst sandsynligt vil bruge dit logo på dine sider på sociale netværk. Du kan tjekke mulighederne og priserne på følgende link : https://www.logogenie.net/pricing
Sammenfattende
Kvaliteten af dit logo starter med din logodesignopgave. Når du får denne del rigtigt, får du alle de værktøjer, du, at du, at du skal bruge til at skabe et logo, der virkelig vil skille sig ud fra resten. Dette trin skal ikke overses, da du kan finde dig selv med et logo, der ikke rigtig er det, du er.
Om forfatteren : Grace Carter er skribent hos Australian Essayroo and Big Assignments services, hvor hun forbedrer kvaliteten af servicen og administrerer indhold. Grace er også tutor hos Acadamized writing consulting.