Så hvorfor har du brug for en sort/hvid version af dit logo? Ud over at supplere din eksisterende logopakke er sort/hvide versioner af dit logo faktisk ret nyttige og bruges i dag på mange forskellige måder. For at forstå konceptet bag sort/hvid logoer, er her lidt mere læsestof om psykologien bag sort/hvid logodesign. Sort/hvid logoer var engang meget populære med trykte produkter. De blev brugt til at spare penge på blæk ved at trykke sort/hvide produkter i stedet for farve. I dag er omkostningerne til farvetryk faldet betydeligt, og flere og flere mennesker kommunikerer på andre måder som sociale netværk, hjemmesider og digitale stationære produkter. Papir synes ikke længere at være det eneste, man kan bruge. Så hvorfor få en sort/hvid version af dit logo ? Her’er et par grunde til, at du ikke bør’strege denne mulighed fra listen.
Hvad er et sort/hvidt logo?
Sort/hvide logoer er monokrome versioner af dit farvede logo. Monokromt er at bruge en enkelt farve i hele logodesignet. Det indeholder ikke andre effekter, skygger eller nuancer end den valgte enkeltfarve.
Rejsager til, hvorfor du skal have et sort-hvidt logo
Tryk af specielle produkter
Logoer anvendes undertiden på ikke-konventionelle måder som lasergravering, broderi, 3d-print, tekstilprint. Alle disse produkter bruger specielle maskiner, der ikke understøtter almindelige farvede filer. Det er her, at monokrome (sort/hvid) formater kommer ind i billedet.
Scanning og faxning
Har du nogensinde scannet eller faxet et dokument, og har du fået det helt falmet ud? Med et sort/hvid-logo er chancen for, at det sker, meget mindre! Oftest er det sådan, at når du scanner eller faxer et dokument, understøtter maskinen måske eller måske ikke farver (det gør faxmaskiner normalt aldrig). Det er her, at en sort/hvid version af dit logo er praktisk. Ved at bruge et sort-hvidt logo kan du styrke kontrasten og nuancerne på dine dokumenter og få dit logo til at skille sig mere ud.
Partnerskaber og samarbejder
Et eller andet sted på vejen er du måske interesseret i markedsførings- og partnerskabsaftaler med andre virksomheder. Normalt omfatter disse partnerskaber tilføjelse af dit unikke logodesign på en andens produkter, websted osv. I de fleste tilfælde vil der blive bedt om et monokromt logo. De fleste mærker kan godt lide at have monokrome logoer, så deres side/produkt ikke ser rodet ud med for mange forskellige farver.
Det er altid vigtigt at give dine partnere dit eget sort/hvid-logoformat. Uanset om det er til udskrivning, scanning eller partnerskaber, anbefales det altid at levere din egen fil frem for at lade en anden konvertere et farvet logo til sort/hvid. Du ved aldrig, hvem der leger med dine filer i den anden ende. De kan være uerfarne eller ikke konvertere filerne korrekt, og du kan ende med et sort/hvid-logo af dårlig kvalitet.
Vores service garanterer den bedste kvalitet af sort og hvidt logoformater. Begynd at designe dit logo online i dag og skab selv noget særligt !