At oprette, oprette og vedligeholde en blog vil kræve tid og færdigheder, men vigtigheden og fordelene ved at have en blog bør ikke undermineres. En blog kan være enormt gavnlig for virksomheder, når det gælder SEO og øget trafik til dit websted. En blog kan skabe et sted, hvor du kan få den første interaktion med potentielle kunder.
Blogging bør være en fremherskende del af din markedsføringsstrategi. Gode nyheder - det er nemt at oprette en blog. Det eneste, du har brug for, er en platform til blogging og en hosting-tjeneste, der opfylder dine behov. Hvis du stadig er i tvivl, er her de vigtigste grunde til, at du har brug for en blog til din virksomhed.
Præsenter dig selv
En blog giver dig den perfekte mulighed for at præsentere dig selv, din virksomhed og dit team. Hvis du er en lille virksomhed, så er det’vigtigt for eventuelle potentielle kunder at få et indblik i din virksomhed. I dette introduktionsafsnit kan du fremhæve din virksomheds mantra, hvad du ønsker at opnå, hvordan du ønsker at drive din virksomhed, hvordan du ønsker at gøre en global indvirkning og de årsager, du tror på. Hvis du fremhæver din virksomheds overbevisninger, kan det endda gøre besøgende til kunder. Hvis du f.eks. sigter mod at blive grøn og droppe engangsplastik, kan det give genklang hos nogle målgrupper, som vil støtte din virksomhed.
Vær en ekspert
Etablér dig selv som ekspert på dit område. Uanset om du laver digital markedsføring eller er leverandør af grafiske tjenester, så bliv en ekspert på dit område og hjælp med at løse problemer for folk. Hvis du driver en virksomhed inden for et bestemt område, har du sandsynligvis opsamlet viden, som du kan dele. Derfor kan en blog give dig en mulighed for at skabe indhold for dine målgrupper, som du måske kan konvertere til betalende kunder.
Hvis du etablerer dig som ekspert, skal du sikre, at indholdet er informativt og uddannelsesmæssigt frem for salgsfremmende. Hvis dit indhold konstant sælger dine produkter, vil det afskrække folk fra dit websted og din blog. Der er ingen skade i at tilføje relevante links, men det primære formål med dine blogindlæg bør være at informere, uddanne og hjælpe med at løse problemer.
Øg trafikken til dit websted
En blog kan hjælpe dig med at skaffe trafik til dit websted, og det er ved at have optimeret indhold. Blog SEO er den vigtigste nøglespiller for at sikre, at dit indhold bliver rangeret på Google. Det’er dejligt at have et varieret indhold på din blog, men hvis det ikke er optimeret, har du forpasset muligheden for at nå ud til et stort publikum. On-page optimering er nøglen, så du skal sørge for at tilføje Meta keywords/beskrivelse, title tags, underoverskrifter, billednavne og ALT tags og interne links. Alt dette vil hjælpe dig med at få dit indhold placeret på Google og blive fundet af de rigtige personer.
Vigtigst af alt er det’vigtigt, at det indhold, du udgiver på din blog, er let at læse og følge, unikt, relevant for din målgruppe og af en god længde (minimum omkring 500 ord).
Marketingværktøj
En blog er et markedsføringsværktøj og bør være en del af enhver virksomheds markedsføringsstrategi. En blog kan også hjælpe dig på andre områder som f.eks. sociale medier. Hvis du er en lille virksomhed, har du måske ikke meget tid til aktiviteter på de sociale medier. Derfor vil det at kunne dele kvalitetsindhold fra din blog hjælpe dig med at blive aktiv på de sociale medier og dele ægte indhold med dine følgere. Læs mere om markedsføring på sociale medier. Hovedformålet er at forblive aktiv og være frisk på dine publikums’ sind. Derfor vil det at have en blog hjælpe dig med at holde dig aktiv og spille en vigtig rolle i din markedsføringsstrategi.
Få kendskab til dit publikum
Som virksomhedsejer og virksomhed er idéen, at jo mere du ved om dit publikum og dine kunder, jo bedre. Dette giver dig mulighed for at imødekomme deres behov og konvertere dem til loyale kunder. Når du opretter en blog og poster indhold, der er relevant for din virksomhed, tiltrækker du et publikum, som er interesseret i dit område. Så du kan bruge Google Analytics til at finde ud af, hvem der besøger din blog, hvilket vil gøre dig i stand til at markedsføre dine produkter til målkunderne. De ekstra data fra dine blogbesøgende kan hjælpe dig med at målrette dine salgs- og markedsføringskampagner mod dem.
Opbyg dit brand
At opbygge dit brand handler om at fortælle en historie og få den til at repræsentere, hvem du er som virksomhed. En blog kan hjælpe dig med at gøre det. Ved at præsentere dig selv og fremhæve dine overbevisninger og mål gør det muligt for publikum at forstå dit formål som virksomhed. Dette kan være fantastisk for dit virksomhedsbrand, idet det sætter din virksomhed i et positivt lys og viser, hvad du står for.
Der er en række fordele ved at have en blog for din virksomhed. Det’er vigtigt, at hvis du beslutter dig for at oprette en blog, at du sørger for, at du er konsekvent med den. Konsekvens er nøglen og vil hjælpe