Det er meget vigtigt at finde den rigtige farvekombination til dit logo. Den sætter stemningen for din branding og hjælper dig med at skille dig ud fra resten af konkurrenterne. Når du starter din virksomhed, og du begynder at tænke på, hvilket logo du vil designe. Det er en god idé at studere den designstil derude og også den type farvekombinationer, som lignende virksomheder bruger.
En masse virksomhed undlader at gøre dette ordentligt og overser designanalyseprocessen, før de hopper direkte ind i designaspektet. Dette kan føre til, at dit logo ikke er tilpasset den branche, som du er i. Det kan få dine kunder til at tro, at din virksomhed ikke beskæftiger sig med den type service, som de søger, eller endnu værre, at de slet ikke ønsker at arbejde med dig.
Farver er meget afgørende, når du udformer dit logo og vil følge dig gennem tiden. I denne artikel vil vi’tage et kig på 12 forskellige farvekombinationer, der virker, og til hvilken branche du bør bruge dem. Lad os springe direkte ind i det !
1. Gul og blå
Gul er en meget « in your face » type farve, Denne farve er fantastisk, hvis du ønsker at fange somebodies opmærksomhed. Den blå farve er en fantastisk komplementær farve, som du kan bruge sammen med den gule farve for at afbalancere den gule farves lysstyrke. Denne farvekombination passer godt til byggefirmaer.
2. Blå farvekombination
Denne type kombination er en all-round-indsats for enhver virksomhed. Det fungerer med alt, hvis du ikke har nogen specifikke farver i tankerne. Det fungerer især godt i it-branchen. Tilføjet en lysegrå i blandingen kan også tilføje en lidt mere corporate stil til blandingen
3. Orange og brun
Denne farvekombination giver dig en fornemmelse af varme og komfort. Den orange og brune farvekombination passer godt til enhver fødevare virksomhed, især i bageribranchen. Du kan bruge farvekombinationen på et ikonbaseret logodesign eller endda et tekstdesign.
4. Fersken og violet
Denne kombination er et must have for enhver virksomhed, der beskæftiger sig med wellness og kosmetik. Det er subtilt og slagkraftigt på samme tid og giver dit logo en dejlig feminin vibe. Det er en meget beroligende kombination, som symboliserer afslapning.
5. Violetbrun og cyan
Her’er en anden flot farvekombination, som projicerer en følelse af komfort og renhed. Denne farvekombination fungerer også godt til enhver wellness, hudpleje type virksomhed. Du kunne også bruge denne type farvekombination til et ernæring logodesign.
6. Dyb lilla og orange
Andre interessante og overraskende farvekombinationer, som fungerer godt ! Denne kombination som nummer 1 fungerer rigtig godt med byggefirmaer. Den symboliserer tillid og en hårdtarbejdende ånd. Denne kombination er flot og slagkraftig og vil helt sikkert tiltrække sig opmærksomhed hvor som helst.
7. Lys og mørkebrun
Når man ser på denne slags farvekombinationer, kan man lugte kafferisterierne rundt om hjørnet. Det’er meget betryggende og varmt. Når man går ind på en cafe vil man gerne føle sig hyggelig, og det er denne kombination fantastisk til det. Du kan ikke kun bruge den til dit logo, men også til din butiks indretning.
Tre farvekombinationer
Ok, nu hvor vi’har kigget på et par to farvekombinationer, lad’os se på tre farvekombinationer. Generelt anbefales det’stærkt at holde farvekombinationerne til et minimum, men nogle farver passer virkelig godt sammen med grupper af tre.
8. Marineblå, gul, grøn
Denne 3 farvekombination tager en af de tidligere kombinationer og tilføjer en grøn i blandingen, som er en komplementær farve. De tre ord er vidundere og giver en varm og indbydende følelse, når de bruges på et logo.
9. Blå og beige
2 nuancer af blå og en beige går altid godt sammen som to ærter i en gryde. Den 3 farvekombination er meget blød og fungerer med de fleste brancher. En af dem er marketingbranchen, som fungerer særligt godt.
10. Orange, blå og gul
De tre farvekombinationer er altid et must, når det kommer til design af et madlogo. farverne en punchy og eye grabbing. Disse kombinationer fungerer især godt med fede bogstaver. Tøv ikke med at bruge en af farverne som baggrundsfarve for at få den anden farve til at springe ud.
11. Lilla, pink og hudfarve
Når man ser på denne farvekombination, tænker man styling solon eller hudplejevirksomhed af en slags. Farvekombinationen er blød og feminin. Det giver dig lyst til at forkæle dig selv og behageligt passe på din krop.
12. Blå, beige og gul
En anden almindeligt anvendt farvekombination i konsulentverdenen. Disse tre farver er professionelle og betryggende. De betyder forretning og passer altid godt til enhver type virksomhed, der beskæftiger sig med marketing eller finansiel rådgivning.
Så hvad har vi lært af denne artikel ? Vi’har set på, hvor vigtigt det er at finde den rigtige farvekombination til dit logo. Farver og logoer som du’har propably bemærket er et afgørende skridt i at designe det perfekte logo. Før du går i gang med at designe dit logo, vil jeg foreslå, at du ser på, hvilke farver dine konkurrenter bruger. Det’er vigtigt, at farvekoden respekteres, og at dine farver er tilpasset til din branche. husk, at dine logo-farver skal passe godt ind i gratis præsentationsskabeloner, stationære produkter, videoer på sociale medier, apps og meget mere...
Nu er det din tur til at designe et logo. Logogenie er en onlinelogo maker med brugervenlige online værktøjer, som du kan prøve at designe dit eget logo online. Vi giver dig passende farvede logoskabeloner, som du kan tilpasse med vores næste niveau logoskaber. Giv det en chance nu og start dit eget brand på få minutter.