En intelligent marketingstrategi er afgørende, selv for en byggevirksomhed. En marketingstrategi hjælper dig ikke kun med at tiltrække kunder; den kan også løse mange af dine forretningsproblemer.
En succesfuld marketingstrategi giver dig klarhed om dit mål; den vil gøre det muligt for teamet at fokusere på dette mål og gøre koordinationen lettere. Derudover vil den hjælpe dig med at overvinde de udfordringer, som en byggevirksomhed står over for i en mættet branche. Derfor bringer vi dig de fem bedste marketingstrategier for en byggevirksomhed, der vil ændre spillet fuldstændigt.
Få digital
I den digitale tidsalder har virksomheder brug for en online tilstedeværelse for at trives. Uanset om du er en byggevirksomhed eller et enkeltmandsteam, vil en online platform hjælpe med at etablere og udvide din virksomhed eksponentielt. Da verden er gået online, vil din fraværelse fra det digitale fællesskab kun påvirke dig og din virksomhed negativt.
En af de bedste måder at gå digitalt med din virksomhed er at lancere din egen hjemmeside. En professionel webudvikler kan hjælpe dig med at designe den perfekte hjemmeside til at etablere din virksomhed online. Sørg for at inkorporere alle essentielle aspekter af din virksomhed på hjemmesiden. At investere i design og indhold vil også hjælpe med at engagere flere kunder.
Hjemmesiden vil ikke kun tjene formålet med at blive opdaget, men den vil også give mere information om din virksomhed, din arbejdsetik, dine tidligere projekter og dine kontaktoplysninger. Det vil give potentielle kunder mulighed for at kontakte dig og efterlade deres spørgsmål eller beskeder til dig også.
Rebrand din virksomhed
En afgørende marketingstrategi er at skabe et brand, der resonerer med din målgruppe. Når du starter en marketingkampagne for din byggevirksomhed, er det obligatorisk at rebrande din virksomhed.
At skabe et professionelt brand for din virksomhed gør det muligt for din målgruppe såvel som søgemaskinerne at anse dig for at være en professionel og troværdig virksomhed. Virksomheder med mere troværdighed vil derfor få mere eksponering online.
Logoet, du designer til din byggevirksomhed, vil repræsentere din virksomhed overalt på internettet. Dette er grunden til, at det første skridt bør være at rebrande med et logo. Du kan hyre grafiske designere til at skabe et professionelt brandlogo til din virksomhed, eller du kan bruge online logo-generatoren til at skabe et professionelt logo på ingen tid.
Når du har et logo, kan du gå videre til bannere, flyers, billboards og visitkort for at nå flere mennesker og fremstå mere professionel.
Investér i social medie markedsføring
Nu hvor du er online og har et professionelt designet brand, skal du lade folk vide, at du er her og klar til at betjene dem. I en fysisk indstilling ville du bruge skilte til at lede folk hen imod din virksomhed.
Den digitale ækvivalent til den markedsføringstrick er social medie markedsføring. Der er flere sociale medieplatforme til rådighed for dig at udnytte. Så hvordan finder du ud af, hvor din digitale markedsføringskampagne begynder?
Lav lidt research om din målgruppe. Hvor tror du, din målgruppe hænger ud? Er det på Facebook? Twitter? LinkedIn?
Den bedste trick for at erobre sociale medier er at investere i 3 til 4 trendy sociale medieplatforme. Du kan bruge Facebook Ads eller Instagram Ads til at promovere din virksomhed online. Du kan også bruge Snapchat, Twitter eller Pinterest til at lede folk til din hjemmeside. Alt promoveringsindhold skal dog være kreativt og skulle motivere din målgruppe til at tjekke din virksomhed ud.
Partnermarkedsføring
En af de bedste marketingstrategier for at nå en større målgruppe er at gå sammen med et andet brand, der ligner dit, og kryds-promovere hinandens produkter eller tjenester for at give dine kunder en frugtbar kombination.
Når du går sammen med et nyt firma, får du ekstra eksponering og udsætter dig selv for en helt ny målgruppe. Sørg for, at det firma, du går sammen med, ikke er en direkte konkurrent, da det ikke ville fungere for nogen af mærkerne. Du kan tilbyde eksklusive rabatter til din partners kunder, eller du kan fusionere dine tjenester for at give dem noget nyttigt.
Et glimrende eksempel på dette ville være at gå sammen med et malerfirma. Mens du står for konstruktionen for dine kunder, kan din partner tage sig af malerarbejdet der. Du skal sikre dig, at din partner har en betydelig målgruppe til din fordel.
Opret en blog
Selvom det måske virker usædvanligt at have en 'byggeblog,' er det alt andet end det. Ligegyldigt hvilken virksomhed eller branche det drejer sig om, bør en byggevirksomhed også have en blog. En blog vil hjælpe dig med at engagere din målgruppe, samtidig med at du deler din professionelle viden gratis.
Når din målgruppe søger på internettet efter trivielle tips relateret til byggeri, og din blog dukker op, betyder det, at du måske får en lead. Hvis læseren læser dit indhold og kan lide det, er chancerne for, at de vil være interesseret i tjenester og ekspertise endnu mere.
Du kan poste artikler og blogs samt korte DIY-videoer for at engagere din målgruppe og lade dem vide, at du er en professionel, der ved, hvad du laver. At finde en virtuel assistent (VA) vil lette processen med indholdsoprettelse og -fremme.
Velunderbygget indhold på din blog vil også hjælpe med at rangere din hjemmeside højere på søgemaskinerne, så folk kan finde den nemt.
Afslutning
En byggevirksomhed har brug for en professionel marketingplan og marketingstrategier lige så meget som enhver anden virksomhed. Evnen til at markedsføre din virksomhed succesfuldt er virkelig prisværdig. Vi har givet nogle vellykkede eksempler på marketingstrategier for at hjælpe dig med at lancere og udvide din byggevirksomhed.
Vores fokus har primært ligget på digital medier, fordi det er der, hvor folk tilbringer en stor del af deres tid i dag. Mens du bør tage hånd om fysiske marketingstrategier, vil de nævnte tips hjælpe dig med at etablere et solidt fundament for din byggevirksomhed, hvilket vil hjælpe med at gennemføre en succesfuld fysisk marketingkampagne.
Har du brug for et logo til din virksomhed? Hvorfor ikke designe det selv?
Hvis du ikke har ekstra penge i dit budget til et logo, fortvivl ikke. Mens du tidligere måske havde haft begrænsede muligheder, er teknologien i dag avanceret, så næsten alle kan designe deres eget logo ved hjælp af et online logo designværktøj som logogenie.
I vores digitale æra handler designsoftware mindre om de tekniske færdigheder i dine hænder og mere om dine kreative ideer. Du behøver ikke at mestre dine penselstrøg eller blyantskygning — du behøver ikke engang stabile hænder. Med digitale logo-skabere er alt, hvad du behøver, en idé.
Logogenie og andre online designværktøjer bruger skabeloner til at gøre designet hurtigt og nemt, selv for nybegyndere. Først vælger du din branche fra rullemenuen.
Vi har kategoriseret vores skabeloner efter behovene og kravene i de mest populære brancher, så at finde din er det første skridt. Vores algoritme vil derefter generere de bedste valgmuligheder for din branche.
Vælg simpelthen den, du kan lide, og begynd at redigere. Du kan tilpasse hver skabelon, som du ønsker det, og personliggøre dine valg for:
Hovedbilleder
Firmanavn og slogan
Skrifttype og typografi
Farveskemaer
Størrelser på tekst og billeder
Placering af tekst og billeder
Tilføjelse af nye ikoner
Lagdeling (sætte nogle billeder bagved eller foran andre)
Du kan vælge fra vores interne bibliotek med over 200 ikoner. Et hurtigt kig viser, at der er masser af de intellektuelle billeder, vi nævnte ovenfor, herunder træer med regnbueblade, skjoldvåbenskjolde, bøger, eksamenshuer og mere.
Hvis du vil bruge mere avancerede teknikker, har vi skrevet en hurtig begynderguide til brug af Logogenie. Denne forklarer alle nuancerne i Logogenie-grænsefladen, herunder hvordan du redigerer individuelle aspekter af grundbilledet, ændrer visse farver, men ikke andre, og perfektionerer din typografi.
Ved at bruge en DIY-logo-skaber som logogenie kan du oprette et professionelt logo på få minutter. Når du er færdig, kan du købe alle tilladelser og kommercielle licenser for $24.90, hvilket giver dig dit logo for evigt.
Mens skabelonstilen af design fungerer godt for nybegyndere, vil du få bedre resultater, hvis du sætter dig ind i nogle grafisk design grundlæggende på forhånd. Fortsæt med at læse vores blog for specielle designtips, direkte fra eksperterne.
Forfatterprofil
David Anderson er en erhvervsøkonom med speciale i marketing. Han er specialiseret i kommunikationsdesign og har hjulpet mange mærker med at opnå deres mål inden for marketingkommunikation. Nu skriver han for freelancekunder om emner relateret til branddesign, visuel kommunikation og marketing.